Чи може обсипати дитину після антибіотиків?


висипка в дитини
– Чому дитину обсипає після антибіотиків?
– Які антибіотики викликають висипку?
– Дитину обсипало від антибіотиків – що робити?
– Як уникнути алергії на антибіотики?

На жаль, висипка після антибіотиків не є рідкісним явищем. Ця побічна дія з боку шкіри викликається індивідуальною непереносимістю препарату, тривалістю лікування, супутніми захворюваннями або генетичними особливостями дитини. Особливо часто зустрічаються шкірні реакції на антибіотики у дітей, які хворіють інфекційним мононуклеозом, лейкозом, ВІЛ, та ураженням цитомегаловірусу. Чим довший курс лікування, тим більш ймовірні алергічні реакції. Іноді вони з’являються тільки через три тижні після початку лікування, оскільки ймовірність кумулятивності існує завжди.

Чому дитину обсипає після антибіотиків?

Чому саме висипку відносять до особливого прояву алергії на препарати? Справа в тому, що їжа, ліки, все вживане всередину частіше видає алергічну реакцію у вигляді різних дерматичних проявів. Часто вони представляють спочатку невеликі сверблячі точки на тілі, які згодом стають більш червоними, збільшуються в розмірах, можуть тріскати. Якщо до цієї симптоматики додати який-небудь статичний алерген (шоколад або цитрусові), то ймовірність алергічної реакції на шкірі значно підвищується, причому площа ураження шкіри може бути набагато більшою. В такому випадку дитині слід відразу ж дати антигістамін. Часто обсипати дитину після антибіотиків може через деякий час після початку курсу лікування цими препаратами. Справа в тому, що ліки, а точніше їх алергенні компоненти, не завжди відразу викликають реакцію, оскільки вони мають властивість кумулятивності, тобто накопичення. При досягненні певної концентрації компонента в крові виникає алергічна реакція організму. Оскільки причина з’являється не відразу ж, а препарат все ще вживається дитиною, то концентрація в крові є майже сталою або збільшується, що призводить до ще більшої та бурхливої клінічної реакції.

Які антибіотики викликають висипку?

З вигляду така висипка в дитини після антибіотиків є подібною на висипку від кору. Якщо це не перший випадок такої алергії в дитини, то реакція з кожним разом розвиватиметься швидше та різноманітніше, вражаючи кожен раз все більшу площу шкіри. При алергічній реакції реагують такі клітини, як нейтрофіли, моноцити і Т-лімфоцити. Такого типу реакції в дітей досить часто зустрічаються на гентаміцин, триклозан, тетрациклін, пеніцилін, неоміцин, міконазол, окситетрациклін, ізоконазол і т.п.

Дитину обсипало від антибіотиків – що робити?

Якщо з’явилися шкірні висипання після прийому антибіотиків, слід негайно звернутися до лікаря. Однією з перших дій може бути проба на реакцію конкретного препарату. Однак не можна проводити пробу, якщо раніше відзначалися синдроми Стівенса-Джонсона або Лайєлла. Як правило, препарат відміняють, а батькам слід запам’ятати, що цей антибіотик дитині не рекомендується приймати протягом всього подальшого життя. Кожен препарат розщеплюється і виводиться з організму під дією певних ферментів. Якщо їх в організмі надлишок, то препарат швидко виводиться, не встигаючи надати необхідну дію, тоді доза антибіотика збільшується. При нестачі необхідних ферментів препарат залишається в організмі, накопичується і викликає небажану дію. Іноді ферменти руйнуються під дією лікарських препаратів, що приймаються одночасно з антибіотиком.

В основі лікування такої проблеми, безумовно, лежить відміна антибіотика даної групи і призначення антибіотика іншого класу, який не містить алергенного інгредієнта, бо відміняти повністю лікування антибіотиками не можна. Дуже важливо, щоб не з’явилася перехресна алергія. Далі така симптоматика зазвичай проходить в міру виведення з крові небезпечного компонента. Немає особливої необхідності залучати навіть препарати антигістамінової групи. Іноді, звичайно, в запущених ситуаціях вони призначаються, а також залучаються гормональні комплекси типу глюкокортикостероїдів. Якщо при цьому спостерігаються спазми дихальної системи, дитині призначаються препарати, які розслабляють дихальні м’язи. Крім цього, якщо дитина в стані анафілактичного шоку, її негайно госпіталізують до моменту, поки повністю не зникне загроза.

Як уникнути алергії на антибіотики?

Щоб уникнути побічних ефектів, дитині слід давати антибіотики тільки за призначенням лікаря, коли встановлена бактеріальна природа захворювання. Безглуздо їх застосовувати при вірусних або грибкових ураженнях. Бажано, щоб перед прийомом того чи іншого антибіотика була виключена алергія шляхом проведення завчасних проб активного компонента, наприклад, пеніциліну. Щоб пом’якшити дію антибіотиків на організм, дитині потрібно давати запивати їх великою кількістю води з одночасним прийомом вітамінів, препаратів Лінекс та Хілак Форте. Після закінчення прийому антибіотиків зазвичай призначається комплекс сульфаніламідів для відновлення мікрофлори кишечник.

Коментарів немає

Опитування

Чи повинна бути медицина платною?

Loading ... Loading ...